Kajko i Kokosz nadchodzi w nowej odsłonie. Powstaje mobilna gra ponadpokoleniowa

ENFI 2024

Pierwsze komiksy o Kajku i Kokoszu powstawały już w latach 70, więc kojarzone są głównie przez starsze pokolenia. Do pracy nad grą zaangażował się młody zespół i już czerwcu 2022 roku będziemy mogli przenieść się w wirtualny świat komiksu.

DreamStorm Studios rozpoczął testy nowej mobilnej gry opartej na kultowym komiksie Kajko i Kokosz. Będzie ona dostępna na na urządzeniach z Androidem i IOS a premiera zaplanowana jest na czerwie 2022 roku, poinformował ISBnews.TV Piotr Penar, CEO DreamStorm Studios.

„DreamStorm Studios jest odpowiedzialne za produkcję, a Ditix Games sp. z o. o. , spółka zależna od Ditix SA jest wydawcą i postarał się o licencję, kontrolując postęp naszych pomysłów i rozwiązań z właścicielem praw autorskich Fundacją Kreska. Oczekujemy około 100 tys. pobrań gry po premierze zaplanowanej na czerwiec 2022 r.” – powiedział Penar w rozmowie z ISBnews.TV.

Podkreślił, że w pracach nad produkcjami opartymi na prawach autorskich często są opóźnienia, ponieważ po przygotowaniu pierwszej wersji jest ona weryfikowana przez właściciela praw. „W naszym przypadku zarówno kontakt z Ditix Games jak i Fundacją Kreska był bardzo sprawny” – wyjaśnił.

W Kajku i Kokoszu mają być zastosowane mikropłatności, podobnie jak w wielu innych grach. „Nie będą one wymuszały na graczach dodatkowych opłat, a będą jedynie drobnymi helperami, przyśpieszeniami i nic co będzie można kupić nie będzie dawało niesprawiedliwej przewagi. Chcemy by gra i uniwersum dobrze się kojarzyły a nie były pretekstem do gry pay to win” – dodał.

W ramach koncepcji została przygotowana dokumentacja biznesowa, techniczna oraz designerska gry – obejmująca aspekty dotyczące stylów graficznych, pętli rozgrywki, informacje o budynkach, misjach, minigrach oraz planowany przebieg rozgrywki. Elementy gry będą oparte o rozwiązania dotyczące m.in.: budowy, zarządzania i ulepszania grodu Mirmiłowa, obrona przed atakami zbójcerzy oraz przejęcia innych obiektów na mapie świata. Gracz będzie mógł brać udział w różnorodnych i unikatowych minigrach oraz wchodzić w interakcje z postaciami fabularnymi.

W grze będzie zastosowany system asynchronicznego multiplayera między graczami, system leaderboardów oraz poziomu punktacji. Gra będzie posiadać reklamy, które pozwolą na monetyzację oraz wdrożenie systemu mikropłatności.

Polecamy podcasty ISBnews na SoundCloud

[